Veteriner Hekim ve Sağlık Hizmetleri ile Tüm Tarım Orman Çalışanlarının özlük, mali ve sosyal haklarını savunmak, duyulmamış seslerini yükseltmek için yeni bir yol çizme kararı aldık ve tam bağımsız, siyasi ayrışmadan uzak bir tutumla Veteriner Hekim-Sen olarak kurulduk.

Sendikamız, güçlü bir birlik ve beraberlik duygusuyla, her üyenin haklarını koruma amacına odaklanmıştır. Mesleki saygınlığın ve adaletin sağlanması için mücadeleye devam edip; kaybedilmiş özlük haklarımızı geri almak ve hiç verilmemiş haklarımızı elde etmek amacıyla kararlılıkla çalışacağız.

1935 yılında, hayvan hastalıkları ile etkin mücadele ve hayvansal kaynaklı gıdaların uluslararası dolaşımını güvenceye almak için Uluslararası Cenevre Veteriner Hekimliği Anlaşması imzalandı. Ardından, 1937 yılında çıkarılan kanun ile Tarım Bakanlığı yapılandırılarak, yurt genelinde Veteriner İşleri Genel Müdürlüğü Teşkilatı kuruldu. Ancak, 1984 yılında Veteriner İşleri Genel Müdürlüğü ve Taşra Teşkilatlarının kapatılması, dünyada karşılığı olmayan meslek gruplarının mevcut yapıya monte edilmeye çalışılması, ülkemizdeki hayvan sağlığı hizmetlerinde Veteriner Hekim olmayan kişilerin idareci olması; hayvan ve halk sağlığının korunması ile hayvancılığın gelişimini sekteye uğratmıştır.

Varlığı milattan önceki döneme uzanan Veteriner Hekimlik mesleğinin, bağımsız bir teşkilatının olmaması sonucunda ortaya çıkan sorunları çözmek için gerekli çalışmaları canla başla yapacağız.

Tarım ve Orman Bakanlığında çalışan Veteriner Hekimler ile sağlık hizmetleri sınıfında çalışan diğer meslek grupları: Sağlık hizmetleri sınıfı için yapılan iyileştirmelerde “Sağlık Bakanlığı bünyesinde” olmadığı; teknik hizmetler sınıfı için yapılan iyileştirmelerde ise “Teknik sınıf” olmadığı gerekçesiyle kapsam dışı bırakılmaktadır.

Veteriner Hekimler, 657, 992 ve 1593 sayılı Kanunlara göre sağlık sınıfında ve Tabip – Diş Hekimi meslekleriyle yıllardır aynı özlük haklarına sahip olmalarına rağmen; Beşeri Hekimlere, Diş Hekimlerine ve sağlık hizmetleri sınıfında yer alan diğer meslek gruplarına son yıllarda yapılan birçok iyileştirmeden (fiili hizmet, emeklilikte ek ödeme vb.) yararlandırılmamıştır.  Haklarımız elimizden alınırken, Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesinde olmamız engel teşkil etmiyorken, sağlık hizmetleri sınıfına yeni bir hak tanındığı dönemlerde, Veteriner Hekim ve sağlık hizmetleri sınıfında yer alan diğer meslek gruplarına “Siz Sağlık Bakanlığına değil Tarım ve Orman Bakanlığına bağlısınız” denilmesi büyük bir haksızlıktır. Oysa ‘’Hekimlik’’ evrenseldir. Herhangi bir bakanlık tarafından yapılan düzenlemenin diğer bakanlıklardaki aynı veya benzer meslekten kamu çalışanlarını kapsamaması, farklı bir bakanlığa bağlı olduğu için diğer Hekimlere tanınan haklardan Veteriner Hekimlerin ve ilgili meslek gruplarının mahrum bırakılması kamudaki düzeni ve çalışma barışını bozmaktadır.

Her meslek grubunun özgün dinamikleri ve gereksinimleri bulunmaktadır. Hekimler ve Mühendisler gibi diğer meslek grupları da benzer ihtiyaçlar doğrultusunda kendi oluşumlarına yönelmişlerdir. Bu sebeplerle, sendikal çalışmalar sadece bir bakanlığın hizmet kolu olarak değil, tüm kamu meslekleri genelinde ayrı ayrı yürütülmelidir.

Sendikaların önceliği: üyelerinin ve kapsadıkları hizmet kolunun yaşam standartlarını arttırmak, çalışma şartlarını iyileştirmek, mağduriyet yaşanmasını önlemektir. Tek gayemiz mesleğimizin değersizleştirilmesine izin vermemek, meslektaşlarımızın daha fazla mağdur edilmesini önlemek ve hayvan refahını gözeterek milletimizin sağlığını korumaktır. Üyelerimiz bilsin ki: Taleplerini herhangi bir siyasi partinin uzantısı olmadan Türkiye Büyük Millet Meclisimize taşıyacağız.

Mesleğimizi hak ettiği değere kavuşturmak için Veteriner Hekim ve Sağlık Hizmetleri ile Tüm Tarım Orman Çalışanlarını, Veteriner Hekim-SEN’e üye olmaya ve birlikte mücadele etmeye  davet ediyoruz.

TALEPLERİMİZ

  1. Veteriner İşleri ve Halk Sağlığı Genel Müdürlüklerinin kurulması.
  2. Dünyada pandemiye neden olan, yaklaşık 7 milyon insanın hayatını kaybetmesine yol açan Covid-19 hastalığı sürecinde, insanlığa büyük hizmetleri olan Veteriner Hekimler, her gün 800’den fazla zoonoz etkenle mücadele ederek hayvan ve insan sağlığının korunmasını sağlamaktadırlar. Veteriner Hekim ve Hayvan Sağlığı Çalışanlarının, ‘SAĞLIK ÇALIŞANI’ olarak kabul edilmesi.
  3. Tarım ve Orman Bakanlığında görev yapan Veteriner Hekim ve sağlık hizmetleri sınıfında yer alan meslek gruplarının can güvenliğinin sağlanması ve “Sağlıkta Şiddet Yasasına” dâhil edilmesi.
  4. Özel hizmet tazminatı, diğer zam ve tazminatların emsal sağlık çalışanlarıyla eşitlenmesi, 2006/10344 sayılı Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar kapsamında Veteriner Hekimlere verilen Özel Hizmet Tazminat puanlarının yeniden hesaplanarak güncellenmesi.
  5. Veteriner Hekimlerin, sağlık hizmetlerinde daha etkin olmaları için yazı, kayıt girişi işlerinin azaltılması; meslek dışı görevlendirmelerin yapılmaması.
  6. 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunundaki iş ve işlemleri yapmak üzere ve Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlükleri ile Belediyeler yetkilidir. DKMP taşra birimlerinin her il – ilçede bulunmaması ve yeterli Veteriner Hekim kadrosu olmaması nedeniyle yetki devirleri İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerine yapılmıştır. Ülkemizde çok ciddi bir sokak hayvanları sorunu varken, sahada yeterince Veteriner Hekim ve Sağlık Hizmetleri Çalışanı olmadığı için Veteriner Hizmetlerinde aksamalar meydana gelmektedir. Ülkemizde sokak hayvanları sorununun doğru şekilde tespit edilip çözülmesi için; Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlükleri, İl/İlçe Özel İdareleri ve Belediyelerde yeterli sayıda Veteriner Hekim istihdam edilmesi.
  7. Maaşlarını Sağlık Hizmetleri sınıfında bulunarak alan ve her fırsatta Sağlık Çalışanı olarak dillendirilen Hayvan Sağlığı Çalışanlarının yeniden Fiili Hizmet Süresi Zammı almasının sağlanarak mağduriyetlerinin giderilmesi.
  8. Veteriner Hekimlerin Tezli Yüksek Lisans ve Doktora için ünvan bazında yeni sorumluluklar alabilecekleri kariyer yapılanmasının sağlanarak buna istinaden maaşlarda iyileştirme yapılması.
  9. Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen birçok büyük projede Mühendisler ile birlikte çalışan Veteriner Hekim ve Veteriner Hekim kökenli Şube Müdürlerinin büyük proje tazminatından yaralanmasının sağlanması.
  10. 800’den fazla Zoonotik hastalık etkeniyle mücadele etmeleri dolayısı ile meslek hastalığı tazminatının verilmesi.
  11. Yapılan giyim yardımlarının enflasyona yenik düşmemesi için ilgili yılın ilk üç ayı içerisinde verilmesi ve verilen ödeme kartlarının anlaşmalı olduğu firma ve mağaza sayılarının arttırılması.
  12. Veteriner Hekim Emeklilerinin de ilave ödeme kapsamına alınması, sağlık hizmetleri sınıfının emsal sağlık çalışanlarına tanınan haklardan yararlandırılması.
  13.  Personel Bilgi ve Yönetim Sisteminde (PBYS) öğrenim durumu “Lisans” olarak kaydedilen Veteriner Hekimlerin, Sisteme “Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği”ne uygun olarak “Lisansüstü” şeklinde kaydedilmesi.
  14. Gündemde olan torba yasa ile 3600 ek göstergenin tüm memurları kapsayacak şekilde düzenlenmesi düşünülmektedir. Yapılacak olan düzenlemede Veteriner Hekimlere 7200 ek gösterge verilmesinin sağlanması.
  15. Şoför kadrolarının tamamlanması, zorunlu hallerde saha görevleri için araç kullanan Veteriner Hekimlere ve sağlık çalışanlarına yapılacak ek ödemenin şoför kadrosundaki personelin günlük yevmiyesi olacak şekilde düzenlenmesi; meydana gelen kazalarda maddi ve hukuki olarak veteriner hekimlerin veya sağlık çalışanlarının sorumlu tutulmaması.
  16. Sağlık hizmetleri sınıfının da arazi tazminatı ödemelerine dâhil edilmesi.
  17. Sağlık hizmetleri sınıfında görev yapan personelin iş yükünün giderilmesi adına norm kadro sayılarının yeniden düzenlenmesi ve personel (Veteriner Hekim, Veteriner Sağlık Teknikeri/Teknisyeni, Laborant, Biyolog) istihdamının sağlanması.
  18. Bakanlığımıza bağlı kurum ve kuruluşlarda giyinme odaları ve odalarda dolaplar ile duş alma yerlerinin bulunması; kirli iş elbiselerinin temizliğinin yapılması için gerekli şartların ya da hizmet alımının sağlanması.
  19. Arazi şartlarına uygun ve bakımlı araçların tahsis edilmesi, aşılama kampanyalarından önce yeterli sayıda araç tahsisinin yapılması.
  20. Zorunlu görev süresini tamamlayan personelin il içi nakillerinin kolaylaştırılması.
  21. Görevde yükselme sınavlarının periyodik olarak bir plan çerçevesinde yapılması.
  22. Veteriner Hekimliği mesleğinde uzmanlığın hayata geçirilmesi.
  23. Hayvan Sağlığı Zabıtası (kolluk birimi) kurularak denetim ve hizmet eden personelin ayrılması (İçişleri Bakanlığı Kolluk Kuvvetleri ile birlikte koordinasyonun sağlanması)
  24. Nöbet ücreti verilmesi ve fazla mesai ücretlerinin günümüz koşullarına uygun hale getirilmesi.
  25. Gıda değeri olmayan hayvanlarda E-Reçete zorunluluğunun kaldırılması; gıda değeri olan hayvanlarda da sadece gıdada kalıntı bırakan ilaçların takibinin yapılması.
  26. ‘’Hayvanların Tanımlanması ile Veteriner Biyolojik Ürünlerin Uygulama Ücretleri’’nin belli bir gösterge rakamına bağlanması.
  27. Üretimi Teşvik Primi (ÜTP) en fazla bir önceki yılın asgari ücretinin 24 katı kadar alınabiliyorken geri ödemeleri içinde bulunulan yılın ek ödemelerinin kesilmesi ile yapılmaktadır. Bu da ÜTP’den yararlanan personelde maddi kayba neden olmaktadır. Bu zararı en aza indirebilmek için ÜTP ödemelerinin ve kesintilerin aynı döneme ait meblağlar üzerinden yapılması.
  28. Vergi dilimlerinin; geçmişten gelen mağduriyeti gidermek için makul düzeye getirilmesi, gelecek dönemler için her yıl yeniden değerleme oranının altında kalmamak şartıyla yeniden belirlenmesi.
  29. Dini Bayramlarda emeklilere verilen Bayram İkramiyesinin çalışanlara da verilmesi.
  30. Kesimhanelerde görevli Resmi Veteriner Hekimler için döner sermayeye ödenen “Resmî Kontrol Ücreti”nin kesimhanede görevli personele belirlenecek bir oranda, maaşından kesinti olmayacak şekilde döner sermaye olarak ödenmesi için gerekli çalışmanın yapılması.
  31. Kesimhanelerde resmî tatillerde görev yapan Veteriner Hekimlere ilave ücret ödenmesi.
  32. Tarım ve Orman Bakanlığı Veteriner Hekimleri 6331 Sayılı İş Kanunu’na göre az tehlikeli sınıfta yer almaktadır. Oysa biyolojik ve kimyasal maddelerle çalışanlar çok tehlikeli sınıfta yer alır. Biyolojik ve kimyasal ürünlerle çalıştıkları için Veteriner Sağlık Çalışanlarının da çok tehlikeli sınıfta yer almaları gerekmektedir.
  33. Toplum ve çevre sağlığının korunmasını sağlamak için toplantı, organizasyon ve eğitimleri düzenleyen Hıfzıssıhha kurullarında mesleğine bakılmaksızın İlçe Tarım ve Orman Müdürü görev almaktadır. Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nda da belirtildiği gibi, İlçe Tarım ve Orman Müdürünün mesleği Veteriner Hekim ise Hıfzıssıhha Kurulunda olmalı, aksi takdirde Resmi Veteriner Hekiminin kurulda yer alması sağlanmalıdır.
Basin-aciklamasi-